keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Wytheville

Ensimmäinen  kuukausi alkaa




Tiistai iltana 23.6. saavuin R & M Stablesille pitkän ja kuuman ajomatkan jalkeen. Pääsin heti ensimmaisenä iltana hevosen selkään ja meillä oli hieman eri kieli ja hevonen ei ollut niin eteenpäin pyrkivä mutta pikkuhiljaa sita tässä opetellaan miten näitä hevosia ratsastetaan. Traveller oli ensimmäinen johon tutustuin ja tässä linkki mistä löytyy video ekasta ratsastuksesta.

Seeuraava päivä menikin tutustuessa tallin rutiineihin. Ruokittiin hevosia ja kaytiin pihalla ratsastamassa avain mielettoman kauniissa maisemissa. Minulla on oma huone ja sen ikkunasta nakyy suoraa tallille ja pelloille missä hevoset ovat. Aivan unelma maisemat, millaisia olen nahnyt vain elokuvissa ja nyt elän sitä elokuvaa oikeassa elämässä.

Näkymä huoneeni ikkunasta tallille kohdistettuna


Ruokimme ja kuljemme pelloille hytillisella lavamonkijalla mita opin ajamaan heti ensimmaisena iltana.





Tallilla minua ohjaa Adrianne joka on suunnilleen saman ikäinen ja todella hyva ratsastaja. Kouluttaa hevosia ja totuttaa muun muassa nuoria hevosia ratsastajaan. Häneltä opin varmasti paljon uusia hevosen käsittely vinkkejä. Omistajat eli host-vanhempani Ralph ja Margie ovat aivan mahtavia ja tuntuu, etta olisin ollut taalla aina vaikka olen ollut vasta yhden paivan opettelemassa uusia asioita. Hyvin menee vaikka englantini ei ole kaikkein paras. Ymmarran todella hyvin ja yritin oppia uusia sanoja sanavarastooni. Ralphin ja Margien toinen kissa dirty kitty ja koira ovat hullaantuneet minuun. kun tulen paivalla kaymaan talolla kissa seuraa minua joka paikkaan. Adriannen koira on myos todella ihmisrakas ja tanaan matkustin Adriannen kyydissa se sylissani. Paljon olen myos tavannut sympaattisia hevosia ja tavoitteena on oppia niiden nimet tassa kuukauden aikana. Taalla on noin 18 hevosta. Osa on koulutuksessa/hoidossa ja loput Adriannen, Ralphin ja Margien. Adrianne pitää myos tunteja mutta täällä ei ole sellaisia joka ilta vaan joinakin päivinä on muutamia tunteja. Eniten kerralla taitaa olla 3 ratsastajaa. Täällä kentät ei ole niin isoja kuin mihin olen Suomessa tottunut koska ratsastetaan paljon ulkona maastossa.

Tänään käytiin myos kaupungissa syömässä ja se oli todella hyva ruokapaikka. Tapani mukaan pitaa aina maistaa hampurilaisia ja taalla ne ovat todella hyvia. Maistoin paikallista leipää mikä on makempaa mihin olen tottunut mutta oikein hyvää.
Tänään maastoilemassa kokeilin ensimmäistä kertaa lännensatulaa ja tykkäsin kovasti siitä. Kyllä minusta viela cowgirl tulee tätä menoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti